Valkenburg ATB Route

Leden van de Valkenburgse Wielerclub verzorgen het onderhoud van de Valkenburg-route. Maandelijks wordt de staat van de route gecontroleerd en daar waar nodig wordt onderhoud gepleegd. Momenteel werken we samen met MOZL om de route aan te passen en te verbeteren.

De Valkenburgroute vormt samen met nog een aantal andere routes een aantrekkelijk netwerk door het mooie Zuid-Limburgse land om met de MTB doorheen te rijden. De route heeft een lengte van 30 kilometer en is zo aangelegd dat de mountainbiker voldoende uitdagingen vindt en tegelijkertijd de kwetsbare natuuromgeving zoveel mogelijk gespaard blijft. Bij het fietsen van de route is het dan ook belangrijk om dit altijd met bescherming van de natuur in gedachte te doen. Laat dus, onder andere, geen rotzooi achter in de natuur!

Meer informatie over de Valkenburgroute vind je hier.

Bokkebaggertocht

Elk jaar organiseert de Valkenburgse Wielerclub in het derde weekend van oktober ook een MTB tourtocht: de Bokkebaggertocht. Ga voor meer informatie over deze tocht naar de speciale site van de Bokkebaggertocht. Voor de laatste actualiteit omtrent de Bokkebaggert kijk je natuurlijk ook op Facebook. In 2023 zal de Bokkebaggertocht georganiseerd worden op zondag 15 oktober. Dit jaar voor het eerst met ook een gravel-bikeroute